Back4Blood – Preview

Back4Blood – Preview

14 srpna, 2021 0 Od Jiří Hora

Během minulého týdne probíhala uzavřená beta k chystané hře studia Turtle Rock, Back 4 Blood, tedy titulu, který má být duchovním nástupcem jejich legendárního Left4Dead. Tento víkend se beta přehoupla do fáze otevřeného testu a může se tady do něj vrhnout každý. Já jsem tu pro vás sepsal své dojmy, přičemž musím z kraje říci, že mě hra velmi mile překvapila. Je tedy čekání na Left4Dead 3 nutné? Řekl, bych že jej vlastně skutečně brzy dostaneme, jen pod názvem Back4Blood, o jehož vydání se postará společnost Warner Bros. Games.

Turtle Rock Studios v rámci posledních dvou dekád přešli od Valve k 2K Games, kde vydali velmi ambiciozní a za mě velmi nedoceněnou asymetrickou akci Evolve, a nyní pod Warnery hlásí návrat ke svému úspěšnému konceptu, tedy týmové akci, kde v partě až 4 hráčů likvidujeme hordy hladových zombii, tedy zde nazvaných Riddenů. Nejde tedy o klasické zombie, byť se tak vlastně jeví. Riddenů je několik druhů, najdeme ony „zombie“, ale také daleko nebezpečnější zástupce Breaker, či větší Ogre.

Pokud jde o zástupce z řad nepřátel, pak se mi líbilo, že každý má své slabiny, jen je škoda, že je vývojáři dávají až moc zřetelně na oči. Střety s takovýmito nepřáteli by pak zprvu působily daleko lépe. Takto jen zamíříte na ten hnusný svítivý nádor, který jim vylézá z těl a střílíte, dokud nepřítel nepadne. I když ale známe slabiny, tak je pravdou, že kolikrát můžete zatraceně zapotit. Někdy je prostě nepřátel moc a špatně sehraný tým je prostě nedokáže zdolat.

Tím se vlastně dostávám k takové nemilé věci, tou jsou AI boti, kteří nahradí chybějící hráče ve skupině. Přiznávám, že s živými kolegy to v rámci dostupné části kooperativní kampaně, která zahrnuje úvodní kapitolu, byl průchod hrou poměrně radostí. Ostatně přesně jsme si řekli, co máme dělat, aby se nám podařilo postoupit dále. S boti se ale samozřejmě nedomluvíte a i když jim lze zadávat povely, tak se velmi často stávalo, že se někde zasekli a pod náporem nepřátel zemřeli. Příklad jest čtvrtá část první kapitoly, kde je třeba vyhodit do vzduchu loď, která umožňuje Riddenům v postupu přes zbořený most. Tato kapitola s AI boti nešla udělat a v osamocení je to až příliš velký hardcore, byť věřím, že na několik pokusů bych nakonec uspěl. Tady to ve hře tedy trochu drhne, ale vývojáři mají ještě nějaký ten čas na vybalancování.

Vedle kooperativní části bylo možné si vyzkoušet také dvě mapy v rámci PvP, kde jedna strana hraje za lidské zástupce, zde zvané Cleanery a druhá za ty silnější zástupce Riddenů. Ať už si zvolíme jakoukoliv stranu, tak máme k dispozici různorodé a unikátní ability a myslím, že vývojáři zde našli velmi dobrý balanc, takže je hra zábavná z obou táborů. Takové Evolve mělo problém právě v balancu mezi monstrem a lovci, kdy nesehraný tým neměl vlastně proti monstru 3 úrovně sebemenší šanci. Monstrum první úrovně, pak zase proti lovcům Zde to autoři zvládli velmi dobře, ale ve finále úspěch, či neúspěch nám ukáže až finální verze hry.

Na rozpacích jsem byl ze systému karet, které ve hře poskytují různé bonusy, či power upy. Osobně tyto karetní systémy nemusím v žádném titulu, to samé se týká nějakých modifikací, atp. Preferuji vývoj postavy, kde například onoho rychlejšího přebíjení docílím investováním zkušenostních bodů, atp. U stříleček ale obecně preferuji vylepšování pomoci zbraní, které se postupně zpřístupňují a je možné je nadále vylepšovat. Back4Blood jde v tomto ohledu jiným směrem a prakticky můžeme mít k dispozici jakoukoliv zbraň, pokud ji najdeme na mapě, či koupíme v shopu na začátku každé mise, přičemž dostupnost zbraní se vždy liší. To samé platí pro jejich vylepšování. Jak jsem řekl, mé preference jsou jinde a až finální produkt ukáže, jak tomu doopravdy bude.

Mile mě překvapilo menu hry, které je definováno cvičištěm, kde můžeme zakupovat nějaké to vybavení. Zajít na briefing a spustit nějakou tu misi, či se vydat vstříc zápasům ve PvP. Nakonec je tu střelnice, kde si můžete vyzkoušet jakoukoliv zbraň ve hře, včetně výbušnin, atp. Gunplay jako takový byl příjemným překvapením. Pocit ze střelby byl skvělý, přičemž každá zbraň se chovala jinak, měla jinou kadenci, rozptyl, dostřel a další parametry typické pro střelné zbraně.

Jelikož jde šlo o beta verzi je na závěry ohledně technické stránky brzy. Každopádně, hra se netají svou jistou stylizací, takže na fotorealismus se úplně nehraje. To ale neznamená, že by Back4Blood nevypadalo k světu. Modely postav, nepřátel, či zbraní jsou detailní. Svět a level design jsou nápadité. Při hraní na konzoli Xbox Series X jsem nepostřehl žádné propady snímkování, což je třeba samozřejmě ocenit. Pevně věřím, že pokud jsou ve hře nějaké ty technické nedostatky, budou do vydání určitě odstraněny. Osobně jsem nezpozoroval téměř žádné bugy, či glitche. Jen jednou se mi stalo, že jsem uvízl v textuře, což samozřejmě znamenalo, že bylo třeba se od hry odpojit.

ZÁVĚREM

Back4Blood mě během betatestu příjemně překvapil a myslím, že v něm tkví velký potenciál pro kooperativní hraní, ale i PvP. Titul je zatím dobře vybalancován a technická stránka je na tom vzhledem k verzi hry také velmi dobře. Nicméně je třeba zapracovat na umělé inteligenci a osobně bych zvolil trochu jiný systém vylepšováním postavy, či její boostování. Jsem velice zvědav na to, jak si hra povede v plné verzi. Jestli ještě překvapí, či naopak se nadšení vytratí. Ostatně Evolve mělo také během testováním velmi kladné ohlasy a víme, jak to s ním dopadlo, ale buďme pozitivní a přejme vývojářům, ať se hra vydaří.

Datum vydání: 12. října 2021
Vychází na PC,Xbox Series, Playstation 5, Xbox One, Playstation 4

Distributor ČR: Cenega Czech