Dying Light 2 – Dojmy
26 června, 2019 3 Od Jiří HoraVčerejším dnem jsme měli možnost zúčastnit se akce nově sjednocené společnosti COMGAD s.r.o., která se skládá z berounského Computer Games Distribution a královéhradeckého Playmana. Na akci bylo možné vyzkoušet si playseaty s aktuální novinkou F1 2019, ale podstatnější bylo, že byly přítomny i ukázky z dvou zatím nevydaných titulů. Konkrétně se jednalo o Sniper Ghost Warrior Contracts a Dying Light 2. Z obou her vám přineseme dojmy a vlastně rovnou začneme Dying Light 2, které nás, i přestože vychází až v příštím roce někdy v průběhu jara, velice ohromilo.
První díl Dying Light vývojářského studia Techland úspěšně navázal na jejich předchozí titul Dead Island, kde sdílel stejnou tématiku zombie žánru. Přesto však dokázal přijít s něčím novým a originálním a jde tak do současnosti o dost možná nejlepší zombie akcí, která momentálně existuje. Hlavním hrdinou hry byl Kyle Crane jehož postupné gradovaní událostí ve hře dovedlo až k rozhodnutí, které mělo fatální následky na vývoj událostí po celém světě. Mor v podobě zombie se tak rozšířil tam kam jen mohl a svět se tak nadobro změnil. Dying Light 2 nás tak zavede do doby 20 let po těchto událostech a my se tak staneme svědky toho, co jedno rozhodnutí dokázalo udělat nejen se světem, ale i s lidskou společností.
Hlavním hrdinou druhého dílu se stane mladý muž jménem Aiden, který je stejně jako celá řada jiných infikován agresivním virem, jenž jej bez přísunu tlumících vakcín časem promění v hladové zombie, či hůře ony obávané Noční můry. Aiden je tak rozhodnut najít a vypátrat onen ztracený lék na tuto pandemii. Podle vývojářů však vývoj událostí ve hře rozhodne celá řada rozhodnutí, jenž budou mít dopad na průběh hry a jejího příběhu. Jednoho takového rozhodnutí jsme byly svědky i během prezentovaného dema, kdy do města přijela dodávka s velvyslanci z komunity z nedalekého ostrova. Jenže něco se šíleně zvrtlo a náš přítel jménem Frank byl postřelen a zbytek vyslanců prchá v dodávce. V tu chvíli nám právě hra dá krátký čas na naše rozhodnutí, jenž bude mít dopad na další průběh příběhu. Buď zůstaneme u zraněného nebo budeme dodávku pronásledovat.
Pro demonstraci hry bylo zvoleno pronásledování, které bylo završeno soubojem na onom ostrově, který byl klíčový pro odvodnění jedné části města. Jak se zdá tak ve hře nic nebude na první pohled zřejmě a v tom bude její síla. Průběh onoho pronásledování nám demonstroval pohyb po světě, kdy opět můžeme prakticky kamkoliv díky implementovánému parkouru. Ten byl na vynikající úrovni už v případě prvního dílu, ale v Dying Light 2 jde celý tento systém mnohem dále. Celý pohyb nejenže působí daleko plynuleji, ale nově zahrnuje i celou řadu nových pohybů, jenž dodávají hře větší dynamiku. Podobné to je i se soubojovým systémem, který ale rychle a důvěrně poznáte. Pokud nemáte rádi létající končetiny a prýštící krev, pak určitě nebude hra pro vás, jelikož surovostí hra rozhodně nešetří. Ku danému tématu je to ale zcela adekvátní vyobrazení.
Dying Light 2 má do vydání ještě necelý měsíc, ale já už musel žasnout nad tím, jak skvělé hra vypadá. Asi znáte ty situace, kdy jste zavřeni v nějaké budově, pak ale jdete ven a během otevření dveří vás oslní paprsky slunce, aby následně odkryly onen herní svět. Přesně tato situace byla v demu na samém začátku a nešlo se ubránit jednomu velkému WOW! Svět působí neuvěřitelně živě, prostředí je nesmírně detailní a klade důraz na celou řadu detailů. A ten pohled v dál? Nepochopitelný. I když je faktem, že už první díl nabídl ohromující vizuál, takže jsem vlastně ani žádnou degradaci po tolika letech nečekal. Právě naopak a byl jsem skutečně ohromen.
Po včerejším dni si říkám, že nevím jestli vydržím čekat ještě téměř rok na tento titul. Dá se říct, že první díl jsem slupl jako malinu, ale nyní si říkám, že to byl pouhý předkrm před hlavním chodem. Na nějaké ty závěry je rozhodně brzy, ale již nyní si myslím, že od Dying Light 2 můžeme čekat skvělý herní zážitek, minimálně stejné kvality, kterou přinesl první díl. Vývojáři z Techlandu jednoznačně umí, což dokazuje jejich portfolio titulů a nezbývá než říci, že Polsko hry zkrátka umí. Jen se bojím, aby hra nešla do přímé konfrontace se Cyberpunk 2077, jelikož byť jde o různé žánry, byla by škoda, kdyby si oba tituly navzájem lezly do zelí.
[…] Na jaře příštího roku se po letech čekáni dočkáme druhého dílu série Dying Light od tvůrců původních Dead Islandů, tedy studia Techland. Ti nám hru představili v minulém roce a podle všeho se máme na co těšit. Příběh Dying Light 2 by se měl větvit v závislosti na našich rozhodnutích, společně s příběhem se pak bude měnit i herní prostředí a celá situace. Vývojáři navíc nyní slíbili, že hra bude mít po vydání náležitou podporu a to minimálně ve stejném měřítku jako tomu bylo v případě prvního Dying Light. My již měli možnost Dying Light 2 jednou blíže prozkoumat a naše dojmy si můžete přečíst ZDE. […]
[…] Pokud milujete hry s tématikou zombie, pak asi netrpělivě vyhlížíte další titul studia Techland. Tím je Dying Light 2, který by měl vyjít během jara příštího roku. Konkrétní datum zatím stále oznámeno nebylo. V pokračování se můžeme těšit na vylepšené mechaniky z prvního dílu, které byly dotaženy k dokonalosti. Vývojáři jsou pak náležitě hrdí na svůj systém rozhodnutí, který by měl razantním způsobem zasahovat do vývoje nejen světa a vaši postavy, ale také do samotného příběhu. My jsme hru již měli možnost vidět v chodu, přičemž na naše dojmy se můžete podívat ZDE. […]
[…] The Game Awards, ale to je spíše zbožné přání. Vy se zatím můžete podívat na naše DOJMY z E3 Dema a s ním spojené gameplay […]