Microsoft a jeho pohled na novou generaci Xbox Series X
17 února, 2020Není žádným tajemstvím, že Microsoft se v letošním roce připravuje na novou konzolovou generaci, jíž započne se svou konzolí Xbox Series X, která by dle všeho měla být 4x výkonnější, než stávající Xbox One X. Podstatné je, že konzolím Xbox by mělo vyjít více exkluzivních titulů a to zejména díky loňským a předloňským akvizicím. Ať už se ale na nový Xbox těšíte, či nikoliv, tak vás zřejmě překvapily výroky dvou velkých osobností Xboxu, tedy Phila Spencera a Matta Bootyho. V našem článku, si oba výroky probereme a možná i vysvětlíme kroky Microsoftu, které budou nejspíše definovat počátky konzole Xbox Series X.
Začneme šéfem Xbox Games Studios, Mattem Bootym. Ten nedávno prozradil, že konzole Xbox Series X nebude mít během svého launche žádnou čistě exkluzivní hru, ale do roku 2021 budou i nadále vycházet všechny exkluzivní hry i na platformu Xbox One. Jeho výrok v minulém týdnu následně doplnil i Phil Spencer, který do této tématiky vnesl trochu více světla. V případě her totiž Microsoft sledoval aktuální dění na poli videoher a schopnosti většiny vývojářů vytáhnout z daných zařízení maximum, ale zároveň jejich um své tituly optimalizovat i pro podstatně slabší sestavy, na kterých hra stále běží velmi obstojně.
S touto myšlenkou se Microsoft rozhodl odstartovat novou generaci Xbox Series X. Jde tedy o to, že Microsoftu je jasné, že na novou generaci nebude ihned přecházet každý a chce docílit toho, že nové hry se dostanou k co možná nejvyššímu počtu hráčů. Majitelé Xboxu One si tak v klidu budou moci zahrát s přáteli, kteří již přejdou na silnější Xbox Series X. Vše je tedy nastaveno tak, že když si pořídíte novou konzoli, tak dostanete hru v maximální možné vizuální kvalitě s lepším výkonem, ale stále máte možnost ještě s nákupem vyčkat s tím, že se smíříte s horšími parametry daného produktu. Xbox Series X by tak měl první exkluzivní tituly získat až v roce 2022, kdy by měl vyjít i například Senua’s Saga: Hellblade II, který byl již oznámen jako Xbox Series X hra. Letošní tituly jako Forza Motorsport 8 nebo Halo Infinite, tak budou cross-gen hrami.
Nyní ale k druhému výroku samotného šéfa Xboxu Philla Spencera, který promluvil o konkurenci pro nadcházející generaci a rozhodně svými slovy všechny překvapil. Phill Spencer totiž za konkurenci neoznačil Sony a Nintendo, nýbrž Amazon a Google. Microsoft je totiž momentálně leaderem na poli herních služeb, které chce i nadále rozšiřovat a vylepšovat. Sony a Nintendo na druhou stranu Microsoft válcovali exkluzivními tituly, což se Redmondský gigant rozhodl novými studii změnit. Naproti tomu právě Google a Amazon se snaží vést svůj nový videoherní byznys právě pomocí služeb a cloudového hraní.
Microsoft drží nyní trumf nejen v kvalitnějším online ekosystému, kterým je Xbox Live, ale hráče si získal zejména službou Xbox Game Pass, jenž vždy zahrnuje všechny nové exkluzivní tituly pro Xbox. Nyní Microsoft testuje svůj xCloud, na němž funguje aplikace Xbox Game Streaming, která je momentálně ve fázy Preview, přičemž jsme o této technologii napsali své dojmy. Článek si můžete přečíst ZDE. Amazon s Googlem ale investují spousty peněz do podobných řešení, která potenciálně Microsoft ohrožují v tom, v čem aktuálně excelují. Google v minulém roce spustil svou Stadii, ta ale zatím moc příznivců nenašla. Google se ale rozhodně nevzdává a své řešení chce během následujících pár let vylepšit a nalákat tak nové zájemce.
Amazon může být daleko větším problémem, jelikož investuje spousty peněz zároveň do vlastních studií, která můžou znamenat jisté exkluzivity, ale právě i do herních technologií, které zatím drží pod pokličkou. Právě to může být jistým bodem strachu Microsoftu. Ona nejistota, kdy nevíte, co od svého konkurenta čekat. Jenže bychom si měli nalít čistého vody a přeci jen vzít v potaz to, že zatím žádný nový hráč onu svatou trojici Nintendo, Playstation a Xbox zatím nenarušil. V případě Google Stadia se nejspíše žádná revoluce konat nebude a Amazon své řešení zatím nevytasil, ale i tak bude těžké se do oné konkurenceschopnosti zapojit. Můžeme vzpomenout i na velký Steam s jejich SteamMachines, tedy projekt, který také zrovna nevyšel. Nicméně závody v herním průmyslu se rýsují do zajímavé podoby a rovněž tak bude zajímavé sledovat, jak se vše bude vyvíjet. O cloudu jako budoucnosti hraní jsme rovněž psali v jednom z našich starších článků, ZDE.