Mortal Kombat 1: Khaos Reigns – Recenze

Mortal Kombat 1: Khaos Reigns – Recenze

10 října, 2024 0 Od Jiří Hora

Před rokem nám herní studio NetherRealm dodalo nový kousek do skládačky Mortal Kombat, který nás přivedl na nový začátek této série, jelikož po událostech Mortal Kombat 11 byla nastolena nová éra boha Liu Kanga. Ta měla přinést mír na Zemi, což ale nabralo jiného spádu poté, kdy byl čas roztříštěn a nevznikla tak pouze jedna realita, ale řada dalších, přičemž vznikly i takové, které vyobrazují svět doslova jako peklo. A právě podobnou realitou se zaobírá i nová velká expanze Khaos Reigns.

Mortal Kombat 1: Khaos Reigns nám navazuje na události základní hry, kdy po bitvě u pyramidy, se zdá, že svět by mohl opět žít v míru, což je ale jen pozlátko, jehož obsahem je svět, který se stále více blíží tomu, jehož byl Liu Kang součástí ještě jakožto běžný smrtelník. Všechny spory EarthRealm a Outworld se ale ukáží být malicherností poté, co na scénu dorazí Havik, bůh říše Chaosu, která touží všechny reality uvést do jediné podoby, podoby Chaosu. Čehož chce Havik dosáhnout za pomoci Gerasů.

Příběh jako takový není vůbec špatný a náležitě rozšiřuje načatý příběh. Máme tu celou řadu zajímavých momentů, které podtrhují mistrná práce vývojářů z cut-scénami, jenž stále vypadají naprosto fantasticky a udržují ve hře jakýsi filmový faktor. V tomto směru není tvůrcům stále co vytknout. Říše chaosu nabízí unikátní scenérie a s nimi spojené nové arény, jenž opět na první dobrou překypují detaily, jen je škoda, že vůči předchozím dílům série zde chybí jistá interaktivita, kterou měli nahradit spolubojovníci, jenž zároveň oživují komba jako taková.

Stále si nejsem jistý, jestli je cesta Mortal Kombat 1 pro budoucnost tou správnou. Tvůrci nám ale tímto ukazují, že nechtějí přešlapovat na místě a přinést i něco nového. Za mě šlo ale o jistý krok zpět, ale možná je to jen můj pocit. Ať už je to tak či tak, je třeba zmínit, že rozšíření s sebou přineslo také nové hratelné postavy mezi nimiž jsou Cyrax, Sektor a Noob Saibot. Právě kolem nich se pak příběh točí primárně, co by postav, skrze něž příběh sledujeme a jenž jsou pro něj stěžejní.

Pokud jde o jednotlivé postavy v rámci jejich move setů, tak tu opět byla odvedena skvělá práce a jsem si jist, že staronovou trojici si každý nějakým tím způsobem oblíbí. Zejména za Noob Saibota se mi hrálo velmi dobře, přičemž tvůrci zde skvěle přednesli jeho origin do nové kapitoly Mortal Kombat. Součástí nového rozšíření je pak ještě další trojice postav z filmových sérií, mezi nimiž bude Barbar Conan, T-1000 z Terminátora 2 a Ghostface ze série Vřískot., které ale dorazí později. Tyto postavy byly vždy příjemným osvěžením série. Nicméně kromě pár skinů jsme tímto vlastně na konci.

Nemá moc smysl rozebírat fakt, že po technické stránce běží Mortal Kombat 1: Khaos Reigns jako skvěle navržený hodinový strojek, který k tomu všemu nabízí krásný design, jenž mohou jiné série závidět. Tady se od původního vydání nic nezměnilo a tvůrci nás akorát utvrzují v tom, že Unreal Engine je v jakékoliv verzi jejich šálkem čaje. Problémy jsou trochu někde jinde.

Khaos Reigns není vůbec levným rozšířením a s tím, co vám nabízí si nejsem jistý, jestli svou cenu dokáže obhájit. Ostatně jeho primární náplní je hlavně rozšíření příběhové části, kdy další novinky souvisí spíše s pravidelnými updaty a sezónami. 50 euro, tedy 1300 korun, je v tomto směru tedy zkrátka příliš a byť rozumím, že je třeba zaplatit všechny herce a dabéry, kteří byly součástí práce na tomto rozšíření, tak si nemyslím, že byla cenovka nastavena správně. Ostatně dle již dostupných uživatelských recenzí si to myslí i právě samotní hráči, kteří dávají jasně najevo, že tudy cesta nevede. Kde by byla tedy adekvátní cenovka? To je jistě velmi individuální, ale platit za rozšíření plnou cenu dvou áčkového titulu, je rozhodně přes čáru.

Cena ale není jediným šrámem na kráse tohoto rozšíření. To sice nabízí nové postavy, novou příběhovou část a stále skvělou hratelnost, ale to vše si užijete jen velmi krátkou dobu. Příběhovou kampaň projedete doslova za pár hodin, tedy dvě. To je zatraceně málo a argument toho, že další herní režimy nám nabízí nové postavy, rozhodně argument není. Délka ve spojení s cenou, která ze rozšíření je, je nyní cestou do pekel.

Mortal Kombat 1: Khaos Reigns nabízí povedené příběhové rozšíření, které nás náležitě připravuje na další kapitoly Mortal Kombat. Dočkali jsme se nových hratelných postav s tím, že další tři jsou na cestě a stále tu máme fenomenální práci s cut-scénami, hratelností a vizuálem jako takovým. Co je tedy špatně? Jednoznačně cena, která prostě neodpovídá tomu, co dostaneme. Zvláště vzhledem k délce, kterou kampaň jako taková má.

Datum vydání: 24. září 2024 – potřebné místo: Celkově 190GB