Mortal Kombat 11 – Preview
3 dubna, 2019Get over here! Tak, doufám, že jsem si alespoň na pár minut získal Vaši pozornost a jak jste si určitě podle první věty všimli, dnes se s Vámi chci podělit o dojmy z uzavřené bety hry Mortal Kombat 11.
Jistě není třeba tuto velkou značku brutální bojové hry nijak představovat. Podle mě nemůže existovat nikdo, kdo by neznal pojmy jako například „Fatality“ nebo „Brutality“, či hlášky typu „I will freeze your soul“ nebo již jednou zmíněnou kultovní větu „Get over here“. A právě letos, konkrétně 23. dubna 2019 nastane den, kdy světlo světa spatří tento titul, který přímo navazuje na děj z Mortal Kombat X, který vyšel před 4 lety. A po tom, co jsem viděl, musím říct, že to pro sérii bude velký skok.
Prvním, čím musím začít je to, že Mortal Kombat 11 dostane daleko líbivější grafiku a tak si myslím, že ti, co záviděli Injustice 2 a nenašli to ani u Tekkena 7 či Soul Calibur VI, tak MK 11 jejich sen určitě splní. Hra totiž běží na Unreal Engine 3 a vypadá zatraceně dobře. Jen je trochu škoda, že si autoři z NetherRealm Studios neosedlali Unreal Engine 4. Tam by hra vypadala samozřejmě ještě lépe. Ale pokud budu mluvit sám za sebe, tak já jsem rozhodně spokojený. Mortal Kombat 11 vypadá nádherně a šlape jako hodinky. Škoda, že jsem si grafickou euforii nemohl vyzkoušet na více, než třech místech s pěti bojovníky, které beta nabídla. Jednalo se o mapu Black Dragon Fight Club, což byla asi nejhezčí mapa z této trojice s velmi pěknými efekty a nasvícením. Prakticky se jednalo o polorozpadlý noční klub, kde si to bojovníci rozdávali v kleci na život a na smrt a okolo byli krve chtiví fanoušci. Druhým prostředím pro bitky byl Special Forces Desert Command, který nabídl rozpálenou skalnatou mapu pod azurovým nebem s efektním raketovým odpalovacím systémem v pozadí. A posledním mapou, která se dostala do beta verze hry je Shang Tsung´s Island Ruins, která ale ve mně prakticky nezanechala nějaký velký obdiv. Jedná se o prostředí, kde se boj odehrává v polorozpadlém chrámu, který je zahalený mlhou a sem tam občas v pozadí prolétne sup. Celkově mě přijde škoda, že dané mapy jsou více méně statické. S možnostmi, jaké dnes autoři mají a jaké jim grafické nástroje nabízí, je přeci škoda bojovat na mapě s nulovou destrukcí. Myslím si, že každý je schopen vymyslet ihned nějakých deset scénářů, kde by prostředí mělo poměrný vliv na to, jak boj probíhá.
Pokud se budeme bavit o postavách, které beta nabídla, tak se jednalo o Jade, Baraku, Scorpiona, Kabala a Skarlet. Upřímně jsem si přál trochu jinou sestavu, respektive bych klidně opomněl Jade, Kabala a Skarlet, ale to je asi jedno, důležité je to, jak se beta MK 11 hrála. A hrála se naprosto parádně. Samozřejmě u tohoto typu her je důležité si projít nastavení, jak se jednotlivé postavy ovládají, respektive, jaké speciální údery mají a jak je vyvoláte. Samozřejmě za předpokladu, pokud nehrajete stylem, že mačkáte jedno tlačítko, které může slabšího soupeře zamknout do smyčky, ze které se dostane, až když je se zdravím na tom velmi špatně a nebo stylem, kdy drtíte na ovladači všechna tlačítka najednou.
Jak už jsem ale říkal, hra se hraje skvěle. MK11 také obsahuje featurky, které se nazývají Fatal Blow a Krushing Blow. V případě Fatal Blow se jedná o speciální pohyb, který uštědří protivníkovi poměrně značnou ztrátu zdraví. Avšak, Vám se aktivuje až když jste pod méně, než 30 procenty vlastního zdraví. Prakticky Fatal Blow nahrazuje X-Ray featury z předcházejícího Mortal Kombat X. Naopak Krushing Blow je variace speciálních pohybů, které se aktivují v případě, pokud splníte určité požadavky hry.
Mortal Kombat 11 mě také velmi mile překvapil v úpravě, neboli customizaci jednotlivých hrdinů. Prakticky všechno si na své oblíbené postavě můžete měnit, dokonce i zbraně, které jsou dostupné pro dané postavy. Hráči titulu Injustice 2 budou nejspíše znát tuto úpravu pod pojmem Gear system, s tím rozdílem, že od DC mlátičky by tento systém v MK 11 měl být ve své podstatě pouze kosmetický a neměl by tak mít zásadní dopad na hratelnost.
Co se týče režimů, které byly v bětě dostupné, tak ty se omezovaly pouze na Online zápas a nebo na dobře známý Tower mód, kde hráč v několika kolech bojuje se silnějším a silnějším soupeřem. Samozřejmě, online mód je vyšší dívčí a pokud dobře neznáte alespoň polovinu silných komb u Vámi zvolené postavy, ani tam nechoďte. Nebo samozřejmě můžete, ale budete prohrávat a to tak, že hodně.
Beta Mortal Kombat 11 do mě doslova vlila novou naději na dobrou bojovku v krásném grafickém kabátu. Moc se těším na plnou verzi a opravdu bych si moc přál, aby se autorům povedlo ji vydat vyváženou, s bezproblémovým matchmakingem, s kterým jsem mimochodem neměl problémy a s odladěnou hratelností.