Nioh 2: Darknes in the Capital – Recenze
20 října, 2020Team Ninja je studio, které se zasloužilo o několik velice úspěšných herních sérií jako jsou Ninja Gaiden, Dead or Alive a nyní nově i Nioh. Právě poslední zmíněná IP se stala sérií během letošního jara, kdy se exkluzivně na konzole Playstation 4 dostal druhý díl. Ten zaznamenal obrovský úspěch a byl náležitou evolucí toho, co nám přednesl první díl. My se však k titulu ostudně dostali až s příchodem prvního DLC Tengu’s Principle, ale o to větší bylo naše nadšení, když jsem se do hry mohli ponořit. Zmíněná expanze byla ale jen pouhým začátkem. Vývojáři už během jarního vydání slíbili, že se dočkáme rovnou tří rozšíření, která nás navíc zavedou ještě více do historie a budou vlastně prequelem prequelu. Není tajemstvím, že děj Nioh 2 předchází dobrodružství, které jsme v prvním díle zažili s Williamem Adamsem.
Rozšíření s názvem Darkness in the Capital vyšlo koncem minulého týdne, přičemž jeden klíč přistal i v naší redakci, takže jsme se opět mohli vydat na další výpravu do tohoto výjimečného světa postaveného na japonské historii a mytologii. I když je příběh zasazen opět více do historie, stejně jako první rozšíření, tak se do něj dostanete až s náležitou porcí odehraných hodin. Vyžadována je totiž minimálně úroveň 230. Trochu mě mrzí, že vývojáři stále nehledí na ty, kteří by se snad do rozšíření chtěli podívat bez náležité úrovně a nenabízí tak možnost tvorby postavy na potřebném minimálním levelu. Něco podobného nabízel například Zaklínač 3 a myslím, že řada hráčů tento fakt přijala s velkou radostí.
Příběh prvního rozšíření velmi mile překvapil a já doufal, že vývojáři v podobném trendu budou pokračovat. Ale to se nestalo. Nevím proč, ale nové charaktery nemají šmrnc a nejsou zapamatovatelné. Minimálně já si již snad na žádné nevzpomenu. Přitom je to skutečně obrovská škoda. Darkness in the Capital je totiž zasazené do velmi zajímavé doby nazývané Heian, konkrétně pak do hlavní metropole Heian-Kjó, jenž bylo v té době středobodem kultury a umění, obecně pak jeho rozvoje. Město je jak jinak než démony Yokai a na nás není nic jiného, než je zastavit a opět uvést město v harmonii, v níž se nacházelo před vpádem těchto temných stvoření. Ano, jde klasickým příběhovým klišé jsme se tentokrát nevyhnuli. Naštěstí se dá říci, že dějová stránka je asi jediným příznačným záporem nového rozšíření.
Hlavní pilíř Nioh 2, tedy hratelnost, zůstala neposkvrněna. Díky všem Spiritům. Opět nás čekají nesmírně náročné souboje, v nichž bude hrát stěžejní roli pečlivé časování jednotlivých úderů a komb, a samozřejmě pečlivé studium jednotlivých soupeřů. K jejich likvidaci nám navíc přibyla nová třída zbraní – Clawed Fists. Jde vlastně o bojové rukavice mnohdy vylepšené o různé výstupky, či hroty. Boj s nimi je nesmírně rychlý a kontaktní. Tato novinka de facto do hry přináší zcela nový bojový styl, který se mnohým může stát velice blízký. Proti nepřátelům jsou tyto rukavice nesmírně účinné. Neznamená to však, že můžete jít do bojů bezhlavě. To byste se moc daleko nedostali.
Některé z vašich nepřátel budete znát z původní hry, jen v drobné úpravě, ale kromě nich se v rozšíření střetnete i s několika novými, které jsou opět velmi nápadití a do jisté míry i groteskně děsivý. Nejzajímavější jsou zejména dva druhy nových démonů Yokai, tedy Tsushigumo a Oboroguruma. První je démon s pavoučím tělem, který je velmi nebezpečný a poměrně děsivý. Druhý je pak poměrně groteskním zobrazením samohybného povozu s obří hlavou démona. Ve hře se nachází i nové druhy Soul Cores a Guadrian Spiritů, kteří skutečně přijdou vhod. Jen pozor na jednoho konkrétního Spirita, tedy Fox Spirita. Ten vůbec není přátelský, ba naopak bude toužit po vašem sprovodění ze světa. Vývojáři ale pochopitelně nedělají z lišek ty zlé tvory a tak jeden liščí duch jménem Kuzunoha the Fox vám bude náležitě nápomocný skrze schopnost Yokai Shift.
Překvapilo mě, že Darkness in the Capital je o něco delší, než rozšíření předchozí. To je dáno tím, že na rozdíl od dvou hlavních questů v první expanzi, ta aktuální nabízí tři, jenž následně doplňuje sedmička vedlejších. Každý z nás pak zavede do designérsky velmi propracovaných úrovní. Level design je obecně ve hře Nioh 2 na velmi vysoké úrovni. A místní prostředí je důkazem toho, že vývojáři stále nepostrádají smysl pro detail a v jejich hlavách se stále rodí skvělé nápady, jenž dokážou přenést přímo do hry.
Když už jsme u té zmíněné vývojářské kreativity, tak musíme vyzdvihnout high-lighty každé z her, jenž vychází z konceptu Soulsovek. Těmi jsou bez debat boss fighty. Bossů je zde poměrně velké množství. Jsou zde větší kousky u nichž zase vymlátíte pár tlačítek na vašem Dualshocku, ale i menší, o nichž ale musíte vědět jedno. Svůj život nedají lacino a kolikrát si spíše vezmou ten váš. Ano, nové rozšíření je pořad ten stejně sebesadistický zážitek, který nenávidíte, ale i milujete. Otázkou vždy zůstává, co u vás převládne. Letící ovladače směrem k tvé, či zavřenému oknu, nejsou u podobných her žádnou raritou. Poměrně živě vzpomínám, kdy můj kamarád u podobné hry doslova rozlomil ovladač. Naštěstí já svůj vztek ještě zvládám, ale neskrývám, že občas nastávali chvíle, u nichž bylo otázkou dalšího pokusu, kdy přeteče jistá hranice.
Zamlouvají-li se vám tyhle sebe mrskačské praktiky, pak vás jistě potěší, že ve hře se s novým rozšířením objevila také nová obtížnost Dream of the Wise. Upřímně netuším, kdo u podobných her může chtít vyšší obtížnost a tedy agresivnější a více smrtící nepřátele. Už základní obtížnost Nioh 2 byla neúprosná a poctivě trestala každou chybu. Tady se vám stane osudné i mírné zaváhání, nižší obezřetnost, zkrátka naprosto vše, co je byť minimálně pod hranicí perfekcionalismu. Ale to je jen takový bombónek, třešnička na dortu, kterou můžete ale s klidným srdcem ignorovat. Pokud tedy netoužíte po dovolené ve cvokhousu.
Musím se přiznat, že jsem dlouho spekuloval nad tím, jakou známku bych měl tomuto rozšíření dát. První rozšíření jsme recenzovali s plnou hrou a tam byla devítka zcela odrážející situaci. Tady máme větší porci zábavy zabalenou do nepříliš dobře sepsaného scénáře, který sice dává smysl, ale nijak výrazně nenadchne. Známka pod recenzí je tedy taková jaká je, právě proto, že v případě této recenze už neexistuje nic, co by ji dorovnalo. Skýtá se však otázka. Zamrzí toto hodnocení vůbec někoho? Nemyslím si, jelikož přesně reflektuje to, čím Darkness in the Capital je.
ZÁVĚREM
Do rozšíření Darkness in the Capital pro Nioh 2 jsem šel s velkým nadšením, ale i přes naplnění mých představ ze strany hratelnosti, level designu, nových nepřátel a naprosto skvělých boss fightů, přišlo mírné zklamání z pozice příběhu. Ten mohl lépe využít zvolené období a nabídnout zajímavější NPC. I tak jde ale o něco, co si fanoušek série nesmí zaručeně nechat ujít.
HODNOCENÍ: 8/10
Autor: Jiří Hora
Testovaná verze: Playstation 4 Slim
Datum vydání: 15. října 2020
Distributor ČR: Playstation Česká Republika