Rozhovor: Ohlédnutí za sezónou Virtual GP 2020 s týmem BigShock Energy

Rozhovor: Ohlédnutí za sezónou Virtual GP 2020 s týmem BigShock Energy

30 října, 2020 0 Od Jiří Hora

Letošní ročník Virtual GP 2020 byl završen 17. října na japonském okruhu Suzuka, který byl v mnoha ohledech bojem do posledních zatáček. Celkovým vítězem se stal Simon Kovačič, který byl favoritem od samého začátku, přechod na formule IndyCar mu ale příliš nesedl. I přes horší umístění své prvenství udržel. V těsném závěsu pak skončil na druhém místě Erik Vizi a o pár bodů pod ním skončil jeho stájový kolega Martin Štefanko. Díky tomu nakonec tým Benzina Orlen obsadil v rámci týmů první místo. Sezóna je tedy za námi a my byli svědky skutečně napínavých soubojů, které neprobíhaly jen na prvních příčkách. O drama se kolikrát postarali i jezdci ze stáje BigShock Energy, tedy Tomáš Hora a Oldřich Štěpanovský. A právě s touto dvojicí jsme si pro vás připravili rozhovor, v němž se poohlédno za uplynulou sezónou.


Ahoj Tome. Ahoj Oldo. Pánové oba dva jste nastoupili do letošního Virtual GP 2020 jako nováčci. Můžete se s námi podělit o vaše pocity, když jste zjistili, že se této největší závodní esportové soutěže v ČR bude účastnit a ještě jako zástupci stáje BigShock Energy?

Tom: Byl to parádní pocit. Do poslední chvíle jsem nevěděl, jestli nějakého sponzora vůbec získám, takže panovala nejistota, jestli se vůbec do letošní sezóny dostanu. Po sléze přišla zpráva o uzavření smlouvy pro letošní sezónu se stájí BigShock a to bylo paráda.

Olda: Já si celou sezónu ve Virtual GP užil, ale byl jsem hodně nervózní. Před prvním závodem se snad u mě oběvovala i panika, ale ustál jsem to a začátek nebyl úplně špatný.

Jelikož je sezóna u konce, tak se nemohu nezeptat. Jak jste spokojeni s vaším umístěním v letošním ročníku? V posledním závodě na Suzuce se vám velmi dařilo. Připravovali jste se na tento závod nějak více?

Tom: Ano i ne. Výsledky mohly být z mojí strany mnohem lepší. V první polovině s Mercedesy jsem měl na to dostat se na pódium, ale párkrát jsem zaváhal a šance na pódium byla pryč. To mě stálo mnoho bodů v šampionátu. Na Suzuku jsem se připravoval asi jako na každý závod, speciální příprava nebyla.

Olda: Nejsem spokojený. Vím, že kdybych neudělal zbytečné chyby a někde i líp potrénoval, tak by to bylo mnohem lepší. Na Suzuku jsem měl hodně času trénovat. Měl jsem i motivaci. Myslím, že kdyby přálo i trochu štěstí, tak jsme dojeli třetí. Tomáš v posledním závodě ukázal skvělé závodní tempo. Příští sezónu může pomýšlet na TOP 3.

Ohlédneme-li se za touto sezónou. Oba jste zažili lepší chvíle, ale i ty horší. Jaký závod byl pro vás tím nejlepším a který byste raději úplně vypustili z hlavy?

Tom: Nejlepší závod byl pro mně asi na Suzuce. Pódium nám uteklo o malý kousek. To mě sice mrzelo, ale čtvrté místo je taky pěkné. Nejhorší závod byl pro mě na Okayamě, kdy jsem nedokončil ani první kolo po tom, co jsem byl v jedné zátáčce postrčen, v následující i přetočen, a nevyhnul se tak kolizi. Byl to zároveň poslední závod s vozy GT3.

Olda: Nejhorší chvíle jsem ale zažil s vozem Mercedes-Benz AMG GT3 a to v Belgii. Bojoval jsem s Davidem Přádou a Simonem Hertnekym o deváté místo. Pokusil se o undercut, který věřím by byl úspěšný, ale úplně zbytečně jsem chyboval. To hodně bolelo. A hned další závod něco podobného. Byly to tři závody bez bodu a i přes dobrý závěr sezóny jsem se nahoru už nevyškrábal. Nejlepší moment byl, když jsem v Anglii ubránil páté místo před Martinem Sirotkem a Standou Sehnalem. Byly to moc hezké souboje do posledního kola.

Letošní sezóna byla rozdělena na dvě poloviny. Seděla vám spíše první část s vozem Mercedes-Benz AMG GT3, či druhá s formulemi IndyCar?

Tom: Já nejsem moc formulový typ, ale na voze asi nezáleželo. Raději mám vozy kategorie GT3, takže mi sedly i lépe a nastavení auta mi nedělalo takový problém.

Olda: Já měl radši IndyCar, ale rychlost jsem měl v obou autech stejnou.

Virtual GP 2020 probíhalo v trochu komplikovanějších podmínkách, než loňské ročníky a to kvůli situaci s Covid-19. Mrzí vás, že jste se nemohli zúčastnit studiových závodů a hlavně velkého finále na For Games, kde by atmosféra byla zcela jistě naprosto jiná, jelikož by vás přímo na místě sledovalo tisíce fanoušků?

Tom: To mě mrzelo dost. Na For Games jsem se hodně těšil. Oznámení, že se For Games nekoná mě hodně mrzelo. Těšil jsem se na tu parádní atmosféru, jaká by mohla být. Byla by to i jiná zkušenost, než jet online.

Olda: Mrzí. Těšil jsem se na to nejvíc. Bylo to něco nového a chtěl jsem to zažít. Doufám, že se mi to jednou splní. Ale i bez toho mi Virtual GP dodalo plno skvělých zážitků.

Jak vám oboum sedí závodní simulátor iRacing? Loňské ročníky probíhali například na hrách Project Cars, Assetto Corsa, či původně na F1 od Codies – byla by vám některá z těchto her milejší?

Tom: Dříve jsem začínal jezdit na simulátoru Assetto Corsa, na kterém jsem strávil asi 2 roky a přechod na iRacing mi nedělal takový problém. Stačilo odkroužit pár kol a zvykl jsem si.

Myslím, že ne. Jestli je to tento simulátor nebo jiný, na tom asi nezáleží.

Olda: Nebyla. Mám iRacing moc rád. Žádná jiná hra mi neumí dát tak skvělý pocit z řízení auta jako tato. Virtual GP sleduji už dlouho, ale nikdy bych ho nejezdil, kdyby nezavítal na iRacing. Jinak ostatní hry si také rád zahraji.

V loňském roce vyšel simulátor Assetto Corsa: Competizione, který se přímo zaměřuje na vozidla tříd GT3 a GT4. Myslíte, že by pro příští ročník nebyla tato hra zajímavou volbou, jenž by nabídla závody s dynamickým počasím, ale i denní dobou?

Tom: To nevím, i když jízda na mokru a ve tmě by byla asi zajímavá.

Olda: Počasí na iRacingu hodně chybí. Ale podle mě je iRacing i tak správná volba. Třeba v TV vypadal přenos skoro reálně. To u Assetto Corsa nevidím. Za chvilku máme déšť i na iRacingu a těch pár závodů bez deště vydržíme.

Mám na vás ještě poslední otázku. Chtěli byste pokračovat ve Virtual GP i v příštím roce 2021? Pokračovali byste se stáji BigShock Energy? A jaká máte očekávání od samotného ročníku, ale i od sebe samotných?

Tom: Určitě hodlám pokračovat a dál se zlepšovat. Letošní sezóna mi dala hodně zkušeností do dalších ročníků. Rád bych prodloužil své partnerství se stájí Big Shock Energy a uvidíme jestli se to povede příští sezónu. Letos byla silná konkurence a myslím si, že v nadcházejících ročnících tomu bude taky tak. Hodlám se více umisťovat na předních pozicích nebo když to bude možné, tak na stupních vítězů. Pravidelně se umisťovat aspoň v té TOP 5, je toho hodně.

Olda: Ve Virtual GP chci pokračovat. Nejlépe s týmem Big Shock a s Tomášem 🙂 Spolupráce s Big Shock se mi líbí. Líbí se mi i jejich plány s Virtual GP. S Tomášem si rozumíme. Pomáháme si. Byla by to naše velká výhoda oproti jiným týmům. Očekávám, že už nebudu nervózní. Už nebude proč být nervózní, takže očekávám výrazné zrychlení. Ta nervozita byla obrovská brzda. Jsem se bál šlápnout na plyn, abych se neroztočil a neskončil závod. V Suzuce už to bylo v pohodě.

Díky za váš čas a hodně štěstí v případných dalších ročnících.


My klukům samozřejmě přejeme, aby nastoupili v plné síle i do dalšího ročníku Virtual GP a měli šanci dokázat, že mají na to být mezi těmi nejlepšími. Níže se ještě můžete podívat na jejich povedený závěrečný závod z japonského okruhu Suzuka.