Phil Spencer o budoucnosti konzole Series S a vydávání her společnosti Bethesda na jiných platformách
20 října, 2020Akvizice společnosti Zenimax Media korporací Microsoft se stala dozajista jednou z největších událostí letošního roku. Ostatně se Zenimaxem získal Microsoft také všechna studia Bethesdy a rovněž všechny jejich herní série. Po této koupi se logicky musela vznést do éteru otázka. Budou tedy hry společnosti Bethesda vycházet i na dalších platformách? Microsoft krátce po nákupu sdělil, že nechá Bethesdě volnou ruku, ale že vydávání her na různé platformy bude individuální proces. Rozdělané projekty by měly být v souladu s původním vydavatelským plánem a Microsoft nijak nenaruší časové exkluzivity her Deathloop a GhostWire: Tokyo.
Během víkendu se však na serveru Kotaku objevil rozhovor s Phil Spencere, přičemž došlo i právě i na téma týkající se akvizice společnosti Zenimax Media. V rozhovoru se redaktor ptal hlavy Xboxu, jestli by byla jejich investice do Zenimaxu návratná i ve chvíli, kdyby třeba takové The Elder Scrolls VI vyšlou pouze na Xboxu a PC. V tomto směru dal Phil Spencer velmi jasnou odpověď „Ano“, kterou však pochopitelně dále rozvinul „Nebudu chodit kolem horké kaše. Náš obchod neproběhl proto, abychom hráčům odepřeli přístup k hrám společnosti Bethesda. Naším cílem je, aby hry hrálo více hráčů a nikoliv méně. A my nad tím samozřejmě přemýšlíme, jelikož tu máme spoustu míst, kde si budou moci lidé tyto hry zahrát jako je xCloud, PC, Xbox Game Pass, ale také naše konzolová základna v čele s Xbox Series X a Series S. Nebylo by tedy pro návratnost investice nutné, aby hry od Bethesdy vycházeli i na dalších platformách, abychom našeho cíle dosáhli.“ Dále ale dodal, že stále platí, co bylo řečeno po nákupu, tedy že vše bude v individuálním řešení.
V rozhovoru je ale určitě další zajímavá zpráva, která s výše uvedeným souvisí. Phil Spencer si totiž myslí, že prodávanější konzolí se během pár let stane Xbox Series S. Proč? Jelikož bude cenově dostupnější, což může být pro spoustu hráčů zásadní. Phil tady možná přímo narážel na to, že Xbox Series S bude moci sloužit třeba majitelům konzole Playstation 5 jako alternativa k tomu, jak si zahrát Xboxové hry bez větší investice. Mohl tím rovněž myslet, že ostatní hráči budou mít možnost, jak se třeba k takovým chystaným hrám od Bethesdy dostat „poměrně“ levně, i kdyby na konzoli od Sony nevycházely.
Pokud si ještě vzpomenete na oznámení konzole Xbox Series S, tak během něj bylo několikrát zmíněno, že to bude jedinečné prostředí pro službu Xbox Game Pass. V ní se totiž budou nacházet všechny nové exkluzivní tituly pro Xbox a tedy i hry od Microsoftu, když si dáte 1 a 1 dohromady zjistíte, že to dozajista má svou logiku a opodstatnění, proč by Xbox Series S mohl být pro řadu majitelů PS5 adekvátní alternativou, jak se ke zmíněným hrám dostat v případě, že by na jejich platformu nakonec nevyšly.
Vlastně je tu pak ještě ona alternativa s xCloudem. Pokud tato technologie během následujících pár let dosáhne svého potenciálu, pak bude nižší výkon konzole Xbox Series S zanedbatelný, jelikož řada procesů bude moci využívat výpočetní síly cloudu. Ano, během generace Xbox One to byl možná jen pouhý sen, ale v současné době s příchodem technologie 5G a gigabitových internetů je toto řešení blíže, než by se možná mohlo zdát. Pochopitelně na konkrétní odpovědi a výsledky z nadcházející generace si budeme muset ještě nějaký ten rok počkat, ale rozhodně letošní souboj konzolí, může být v mnoha ohledech ještě velice zajímavý a možná ne tak jednoznačný, jak se nyní referuje.