Tim Stuart o hrách Bethesdy na dalších platformách
18 listopadu, 2020Není to tak dávno, kdy hlava Xboxové divize, Phil Spencer, mluvil o poslední obří akvizici společnost Zenimax Media a o tom, jestli je tento nákup návratný v případě, že by hry od Bethesdy byly vydávány pouze na jejich vlastních platformách tedy PC, konzolích Xbox a xCloudu. Nicméně stále dodával, že se každý titul vydaný Bethesdou bude řešit separátně a že není cílem Microsoftu, aby hráči přišli o své oblíbené hry. Tím však mohl mít na mysli zavedené série. Nikdo nepochybuje o tom, že Microsoft svá studia využije i k tvorbě zcela nových značek, které se ale na další platformy již nevydají.
Nyní se k dané tématice vyjádřil ještě finanční ředitel Xboxu, Tim Stuart. „Naším cílem není z dlouhodobého hlediska zabránit hráčům na platformách od Sony, Nintenda a dalších, v přístupu k hrám od společnosti Bethesda. Avšak chceme, aby tyto hry byly jako první dostupné na našich platformách, a aby na nich disponovali exkluzivním obsahem a celkově nabízely ten nejlepší možný zážitek.“ Stuartova slova si lze vyložit mnoha způsoby. Časová exkluzivita je něco, co zde tak trochu vyselo ve vzduchu a opět si myslíme, že se to bude týkat zavedených sérií. Exkluzivní DLC nejsou ve světě videoher ničím novým. Stačí se podívat na takový Minecraft, který je také dostupný všude, ale náležitých rozšíření se těší pouze na platformách Microsoftu. No a aby hry nabízely na Xboxech ten nejlepší zážitek, lze vyložit tak, že budou mít tyto verze absolutní prioritu a bude kladen důraz, aby hardware byl využit v jeho maximálním potenciálu, což by následně z hlediska výkonu daných konzolí mělo být znát.