Assassin’s Creed: Valhalla na Xbox Series X v nativním 4K a 30 fps
12 května, 2020Co vlastně čekáme od nastávající generace konzolí? Sami jejich tvůrci mluví hlavně o nulových načítacích obrazovkách, ale také vyšším rozlišení až 8K, či frameratu atakujícím metu 120 fps. Tyto mety bezesporu některé hry dosáhnou, ale jsou to cíle zejména first party studií, ale jak to bude s těmi třetích stran je otázkou. Výrobci konzolí mohou poskytnout vývojářům vyšší výkon, ale je jen na nich, jak jej využijí a proto nelze očekávat, že všichni půjdou směrem lepšího frameratu a výkon raději využijí do tvorby ještě nadhernějších, detailnějších a reálnějších světů, což by měl být i případ nedávno oznámeného Assassin’s Creed: Valhalla.
Jeden ze zástupců Ubisoftu se na konto Hr Assassin’s Creed: Valhalla rozmluvil britský Eurogamer. Ten si pochválil spolupráci mezi Ubisoftem a Microsoftem, přičemž řekl, že jsou vždy nadšení z nových technologií a jejich využití, coz je případ i konzole Xbox Series X, která jim nyní umožňuje vytvořit poutavější zážitek. Už nyní mohou zaručit, že Assassin’s Creed: Valhalla poběží v den vydání na konzoli Xbox Series X v nativním rozlišení 4K, tedy 3840x2140p, a 30 snímcích za sekundu. Na této konzoli by pak měli být eliminovány načítací obrazovky a dočkat bychom se měli i značně vylepšené vizuální stránky, což bohužel nebylo konkretizováno. Je pravděpodobné, že vývojářům se nakonec podaří hru spustit i s lepším frameratem, ale ten nyní neručí. Jak vidíte, tak 60 fps a 4K nutně nemusí být pravidlem nové generace, ale jen jednou z možností.