Call of Duty: Black Ops 6 – Recenze (Singleplayer)

Call of Duty: Black Ops 6 – Recenze (Singleplayer)

19 listopadu, 2024 0 Od Ladislav Procházka

Herní série Call of Duty je tu s námi již přes 20 let. První díl spatřil světlo světa v roce 2003 a hned od začátku vtáhl několik milionů fanoušků po celém světě a je neuvěřitelné, co se s touto herní značkou za dvě dekády stalo. Aktuální herní základna se nepočítá na prosté miliony, ale na vyšší desítky milionů hráčů, globálně. Série Call of Duty je na tom tak dobře, že každý rok vychází nový díl a herních titulů, které vychází na podzimní období proti Call of Duty, spočítáte prakticky na prstech jedné ruky. Tak moc silnou pozici si tato značka vytvořila. Je to doslova výkladní skříň společnosti Activision a jako každá série, tak i CoD si prošlo svými vrcholy a pády. Ale nemá smysl si procházet historii znovu a znovu, pojďme se raději podívat na nejnovější díl, který nese název Call of Duty: Black Ops 6

Pod série Black Ops je sice tou druhou větví příběhů z CoD, prim stále drží větev Modern Warfare, ale rozhodně není o nic méně zajímavější. Někteří hardcore hráči mají dokonce příběhy Black Ops raději.  Já sám se neřadím do žádné kategorie, jelikož jsem pamětník úplně prvního dílu CoD, tenkrát mi bylo 17 let a hrál jsem prakticky všechny díly, ale ano, uznávám, že v roce 2010 se jednalo o velmi zajímavé osvěžení, tou dobou trochu stagnující série. A úplně stejně, jako to vývojáři z Infinity Ward u původních Modern Warfare umí s postavami Price, Ghost nebo Soap, tak i příběhy Black Ops mají své nezapomenutelné hrdiny, jakými jsou Mason, Woods, Adler nebo Reznov. 

CoD: Black Ops tedy navazuje příběhem na předcházející díly a jak to o této série bývá, nemusíte hrát předchozí hry, ale když si na YouTube pustíte nějaké ucelené převyprávění příběhu, tak to určitě nebude na škodu a zcela jistě Vám jednotliví protagonisté a časová souslednost bude dávat daleko větší smysl. 

Co se týče hry pro jednoho hráče, tak rok co rok je velkým tématem délka oné kampaně. Pokud nebudeme brát úplně první díly CoD, kde kampaň překročila 10 hodin hraní, tak průměrná délka hraní na normální obtížnost je někde kolem 6 hodin. Co se týče šestého dílu Black Ops, tak musím říct, že se Vám dostane do ruky kampaň, kde dohrání zabere zhruba 8 hodin na střední obtížnost a snad poprvé v rámci celé série se mi stalo, že po dohrání jsem si na chvilku sednul a přemýšlel jsem, zda mě to hraní vůbec bavilo nebo ne a zda se tentokrát vývojáři nevydali trochu jinou cestou, než jsem očekával. Ano, kampaň v tomto díle je asi trochu jiná, než byste čekali, respektive žádná mise nepoužívá stejný narrativ, jako ta předcházející. A teď prosím, nečekejte nějaký mindblowing, raketové inženýrství se tu opravdu nekoná, ale oproti jiným dílům se kampaň hraje trochu jinak. 

Ano, stále je to Call of Duty, takže střelby bude dost, ale abych pravdu řekl, vývojáři mě překvapili. Už jenom to, že celý vyprávěný příběh spojuje jedna oblast, respektive takové útočiště, do kterého se po každé splněné misi přesunete. Nicméně, není to nic, co by bylo děláno na sílu a nebo co by bylo i nelogické. Vše do sebe krásně zapadá. A díky tomu, že máte k dispozici takovouto vymoženost, tak se vývojářům otevřely další dveře pro různá skrytá tajemství, která zde můžete, pokud budete chtít, objevovat. A samozřejmostí také je, že tato báze Vám může poskytnout zkušenosti, munici a prostor pro další zlepšení Vašich jednotlivých atributů. Ano, jak jste správně z výše uvedeného pochopili, můžete si zde odemykat jednotlivá vylepšení, jako jsou rychlejší reflexy, menší poškození, lepší vybavení a upravovat své zbraně. Můžete dokonce prohodit několik slov s ostatními kolegy a díky tomu se tak trochu více vložit do role hlavního hrdiny. 

A tady bych se chvilku rád zastavil. Hlavní hrdina, tedy postava, za kterou hrajete, se jmenuje William Calderon, přezdívaná Case. Je to postava, která nese určité rysy postavy jménem Bell, tedy hlavního hrdiny Call of Duty: Cold War. Tento hrdina je znovu tedy nemluvný a nikdy neuvidíte jeho tvář. To, proč se vývojáři rozhodli jít touto cestou, mě stále vrtá hlavou. Zda je to záměr, aby se hráč dokázal lépe přenést do příběhu nebo zda se jedná o odkaz na starší tituly, jelikož dříve byly nemluvné charaktery hojně ve hrách využívány, kdo ví. Každopádně Case má při rozhovorech „možnosti“ jakou odpověď zvolit. Prosím, stále se jedná o akční střílečku, nikoliv o RPG, takže zas tak dialogový strom propracovaný není.  Nicméně, za oněch 9 hodin jsem si s postavou celkem sednul. Dokonce se mi líbila i propracovanost dalších postav, jakými jsou například Adler, Mason a nebo Marshall, který je vlastně ústřední postavou hned po Calderonovi, za kterou však hrajete minimálně. Dalo by se říci, že Black Ops 6 příběh je na postavě Troye Marshalla postaven. 

V úvodu této recenze jsem se zmínil o tom, že Call of Duty: Black Ops 6 není oním střelbou nabitým dílem, jako byly díly předešlé a ano, je to pravda. Už od první mise se poslední Black Ops snaží tvářit více promyšleně nikoliv prvoplánově. Prakticky všechny mise mají detektivní charakter a máte skutečný, na CoD skutečný, pocit poctivě naplánované operace. Hra skutečně dává hráči možnost využití tichého průchodu hlavní misí, takže být potichu se zde skutečně vyplatí. Jednou tak budete muset projít městem, abyste eliminovali v tichosti Váš lidský cíl, poté zase provedete utajenou operaci v kasinu plném lidí. Také budete vysazeni na Blízkém východě, abyste dostali do rukou ala sandbox mapu a pokud budete chtít, tak můžete nejprve vyřešit vedlejší cíle a poté až cíl hlavní. Nebudu spoilerovat, ale jenom řeknu, že přesně takhle si představuji sandbox režim pro styl Call of Duty. 

Milovníci rychlého a hektického střílení z předešlých dílů budou asi trochu rozmrzelí, protože zde budou tak 2 mise, kde se střílí od začátku až do konce. Co mě trochu štvalo a to pozoruji u posledních dílů CoD již delší dobu, to je neskutečné množství poházených zbraní a všelijakých smrtících prostředků po celé mapě. Nejen z nepřátel zbraně a munice padají, což je logické, ale všemožné druhy střeliva se válí ve volném prostranství. A je to v takovém množství, že je to dle mého na škodu. Neříkám, že si rád nezastřílím z různých zbraní, ale v Black Ops 6 jsem měl pocit, že ta hra mě nutí hrát každou minutu s jiným druhem. Měl jsem doslova pocit, že jsem se v těch zbraních topil, zakopával o ně a až kolikrát hra ve mně vyvolávala pocity toho, že pokud za jednu misi nevyzkouším alespoň 10 druhů útočných pušek, tak to mám vypnout. Ne, tohle je za mě už přehnané a rád bych tímto poprosil vývojáře, aby množství dostupných předmětů do dalších dílů omezili.

Pokud se podíváme na zub gameplay stránce, tak tady není o čem. Black Ops 6 se hraje zkrátka skvěle. Nový Omnimovement, jak autoři předělaný pohybový model nazývají, je zkrátka skvělý. Ba co víc, on je dle mého úžasný. Nyní máte moc nad 99 procenty těla hlavní postavy a můžete tak jít, běžet nebo skočit jakýmkoliv směrem chcete, jelikož Omnimovement Vám to nyní dovolí. Pocit ze střelby je parádní a obávám se, že jsem zde něco, co by mi kazilo herní zážitek, nezaznamenal. 

Grafická stránka hry je jedním slovem skvělá a konečně už mám další rok za sebou pocit, že se zase posunula trochu dál. Bývaly doby, kdy i skalní fandové, já jsem byl mezi nimi, nadávali, že se CoD v oblasti grafiky nikam neposouvá a že stojí stále na místě. Nejvíce to bylo vidět, když vyšla hra Battlefield 3 od společnosti DICE, tou dobou vývojářské týmy CoD přešlapovali na místě. Filmečky mezi jednotlivými misemi znovu nastavily laťku o kousek výš a pokud by někdo chtěl vytvořit seriál nebo krátký film v CoD enginu, byl bych pro všemi deseti.

Co se týče zvukové stránky hry, tak hlavním skladatelem je Jack Wall, který debutoval již na Black Ops 2 a dále participoval na Black Ops 4 a Cold War. Já jsem si hudbu užil, i když si myslím, že na Hanse Zimmera stále ještě nemá. 

Samozřejmě vím, že hlavním lákadlem již delší dobu je u CoD režim pro více hráčů a také režim Zombies. Na tyto režimy se podíváme v další recenzi, jelikož v této jsem chtěl dát prostor kampani, která snad pomalu, ale jistě znovu nachází svůj druhý dech. 


ZÁVĚREM

A co tedy říct závěrem? Jedná se o dobrý díl? Stojí Call of Duty: Black Ops 6 za ty nekřesťanské peníze? Já jsem hru hrál na konzoli Xbox Series X/S a co se týče pádů a bugů hry v rámci kampaně, tak je titul skvěle odladěný. Konečně se nám do ruky dostal příběh, který se dá odehrát za delší dobu, než je jeden večer a který si s chutí rád projdu znovu, na vyšší obtížnost. Pokud byste chtěli Black Ops 6 hrát čistě jenom kvůli kampani, tak bych počkal na nějaké slevy, které by se za delší dobu mohly objevit a nebo si pořiďte Game Pass Ultimate a za necelých 400 korun kampaň dohrajte. Pokud však plánujete, že si zahrajete kampaň a po té se Váš focus přesune do Multiplayeru a režimu Zombies, pak neváhejte. Hra bude vývojáři po celý rok bohatě podporována, takže o nedostatku obsahu (pro režimy MP a Zombies) tu nemůže být ani řeč. Black Ops 6 jsou přesně tím dílem, který jsem v rámci této série chtěli a i když je každá mise jiná a po dohrání můžete mít pocit, že „šestka“ neví, jaké tempo hry chce udávat, a vlastně herně nepřináší vyloženě nic nového, co bychom ve starších dílech neviděli, tak se rozhodně jedná o nadprůměrný, kvalitní a poctivý titul.

Datum vydání: 25. října 2024 – Potřebné místo: 151GB
Distributor ČR: Playman.cz – Česká lokalizace: NE