Microsoft zveřejnil spoustu nových informací o Xbox Series X
24 února, 2020Koncem loňského léta nám společnost Microsoft během TGA 2019 oznámila svou novou konzoli Xbox Series X a to včetně její podoby. Dále jsme se velmi zkratkovitě dozvěděli o dalších informacích, které se týkaly zejména využitého hardwaru. Stále tedy neznáme cenu, datum vydání a do této chvíle jsme nevěděli nic ani o funkcích ani výkonu. To se ale díky dnešní tiskové zprávě mění. Microsoft se podělil o skutečně hutnou porci informací, které zahrnují zpětnou kompatibilitu, spousty nových funkcí a také nástřel výkonu. Z nových informací se zdá, že konzole Xbox Series X bude mít skutečně, co nabídnout.
Procesor nové generace: Xbox Series X je nejvýkonnější konzole, na jaké jsme kdy pracovali, využívající moderní architektury Zen 2 a RDNA 2 AMD. Nabízí čtyřnásobný výkon oproti Xbox One a umožní vývojářům využívat GPU o síle 12 TFLOPS. To je dvakrát větší než u Xbox One X a víc jak osmkrát více než u původní verze konzole Xbox One. Xbox Series X nabídne skutečný generační skok ve vizuálním zpracování, ale také díky lepšímu frameratu a sofistikovanějším herním světům.
Variable Rate Shading (VRS): Náš patent na VRS umožní vývojářům plně využít výkon konzole Xbox Series X. Výsledkem tak má být stabilnější framerate a vyšší rozlišení, aniž by to mělo dopad na kvalitu obrazu.
Hardwarově řešený DirectX Raytracing: Můžete očekávat dynamičtější a realističtější prostředí díky hardwarově řešené technologii DirectX Raytracing. To znamená, že osvětlení bude jako ve skutečnosti, to se týká i odrazů světla a realistické akustiky v reálném čase při prozkoumávání herního světa.
SSD: S naším next-gen SSD diskem jsou hry vylepšené v každém aspektu. Herní světy mohou být větší, dynamičtější a načítání je bleskové. A rychlé cestování je opravdu rychlé.
Funkce rychlého obnovení: Tato nová funkce umožňuje, abyste pokračovali okamžitě pokračovat v několika rozehraných hrách najednou. Nebude tak nutné čekat, než se hra znovu načte.
Dynamic Latency Input (DLI): Optimalizujeme latenci mezi hráčem a konzolí, počínaje bezdrátovým gamepadem, který využívá širokopásmový protokol. S touto novou funkcí budou ovládací prvky přesnější a ještě citlivější.
HDMI 2.1: Spolupracovali jsme s výrobci televizorů, abychom dosáhli co nejlepšího herního zážitku díky funkcím jako Auto Low Latency Mode (ALLM) a Variable Refresh Rate (VRR)
Podpora 120fps: S podporou až 120 fps umožňuje konzole, aby vývojáři překročili hranici standardních 60 fps ve prospěch většímu realismu a rychlé akce.
Čtyři generace her: Náš závazek kompatibility znamená, že stávající hry pro Xbox One, včetně zpětně kompatibilních Xbox a Xbox 360 her, vypadají a hrají se na konzoli Xbox Series X ještě lépe, než kdy dříve. Vaše oblíbené hry, včetně těch z Xbox Game Pass, budou mít lepší framerate, rychlejší načítání, vyšší rozlišení a další grafická vylepšení. A to bez nutnosti, aby je vývojáři upravovali. Vaše Xbox One příslušenství bude rovněž kompatibilní s Xbox Series X.
Smart Delivery: Tato funkce umožňuje, že když si zakoupíte hru, můžete si být jisti, že si ji zahrajete na konzoli Xbox One a Xbox Series X, navíc v té správné verzi. Zavazujeme se používat funkci Smart Delivery u všech first-party her jako Halo Infinite a další. Tato technologie bude dostupná všem vývojářům a vydavatelům. Bude jen na nich, jestli ji využijí.
Xbox Game Pass: Tato naše služba bude i do budoucna nabízet naše first-party hry od prvního dne, mezi nimiž je i Halo Infinite.