Scénář pro Kingdom Come: Deliverance 2 je obrovský
2 září, 2024Na svém facebookovém profilu oznámil Daniel Vávra další zajímavosti o pokračování středověké hry z našich luhů a hájů. Společně s hlavním designérem Prokopem Jirskou počítali, kolik toho napsali a vyšlo jim, že napsali 2 200 000 slov. To je 11 000 typických scénaristických stran, což dle Vávry sto scénářů na typický dvouhodinový film, případně přibližně na 25 průměrných románů.
„Jeden náš quest se hraje skoro stejně dlouho jako trvá běžný film a těch questů je tam fakt hodně,“ přidal Vávra.
„Kdybychom měli brát čistě hrané sekvence ve hře (cutscény), tak jsou dlouhé jako tři filmy. Jenže ve hře je většina dialogů mimo tyhle scény, plus tam každá postava má tzv. barky, tedy takové to mluvení v otevřeném světě (pozdravy, výkřiky, rozhovory v obchodě, reakce na věci ve světě…). A samozřejmě tam máme mraky textů okolo – deník hlavní postavy, kodex, tutoriály, nápovědy… uvádí dále Vávra. To je dost. Člověk, který umí rychle číst (300 slov za minutu), kdyby četl osm hodin denně, četl by to 3 pracovní týdny,“ vysvětluje Vávra.
Scénář pro pokračování středověkého RPG psalo skoro dvacet lidí. Z toho Vávra napsal jen malou část.
„Většina mainquestů vychází z mého konceptu a osnovy děje, pak to brainstromujeme společně, pak to dostane k napsání jeden z designerů a pak to jako ‚showrunner‘ u seriálu všechno čtu, edituju a případně přepisuju, když se mi to nelíbí. Mýma rukama nějakým způsobem prošlo 100 % cutscén. Loni v létě jsem kupříkladu editoval takřka 100 % všech dialogů hlavních postav ve hře, aby to všechno sedělo dohromady, postavy se chovaly konzistentně napříč questy a používaly stejný způsob vyjadřování,“ uvedl Vávra.
Kingdom Come: Deliverance 2 vyjde 11. 2. 2025 na PC, PlayStation 5 a Xbox Series X/S s českým dabingem.